logo

Auto Serwis oferuje szeroki zakres usług związanych z mechaniką pojazdową. Wśród nich należy wymienić usługi takie jak:

Komputerowa diagnostyka elektroniki i silnika:

Diagnostyka komputerowa jest czynnością umożliwiającą wykrycie problemu zanim spowoduje większą usterkę, a co za tym idzie większe koszty naprawy. Większość obecnie produkowanych samochodów są wyposażone nie tylko w sterownik silnika ECU, ale także w wiele innych sterowników, np. sterownik skrzyni biegów, zarządzania energią itp. Współczesne samochody naszpikowane są wieloma czujnikami, które komunikują się między sobą w czasie rzeczywistym, sygnalizując modułom wystąpienie problemu. Sterownik silnika generuje kod błędu i wyświetla informacje na desce rozdzielczej.

 

Układ hamulcowy:

Układ hamulcowy jest to system urządzeń oraz przewodów, którego zadaniem jest zapewnienie skutecznego bezpiecznego zatrzymania się samochodu. Standardowy układ hamulcowy składa się z głównego układu, który sterowany jest hydraulicznie oraz układu awaryjnego zazwyczaj uruchamianego mechanicznie lub elektronicznie. Układ hamulcowy główny składa się z pedału hamulca, pompy hamulcowej oraz elementów hamujących takich jak tarcze lub bębny. Skuteczność układu hamulcowego zwiększana jest dzięki zastosowaniu systemów wspomagających jego pracę takich jak ABS.

 

Układ zawieszenia:

Układ zawieszenia jest zestawem elementów łączących koła z samochodem, jego zadaniem jest zapewnienie sterowności i stabilności pojazdu, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Na układ zawieszenia składają się:

  • resory piórowe, sprężyna śrubowa - tłumią drgania przenoszone na pojazd z nawierzchni,
  • wahacze, drążki reakcyjne - łączą koła z nadwoziem, zapobiegają zmianą geometrii kół,
  • amortyzatory - kontrolują pracę sprężyn, stosowane aby zmniejszyć kołysanie nadwoziem, zapobiegają odrywaniu się kół od podłoża, przyczyniają się do bezpieczeństwa i komfortu jazdy

 

Układ wydechowy:

Układ wydechowy to zestaw elementów samochodu takich jak: zawory i kanały wydechowe w głowicy silnika, kolektory, rury, tłumiki, których głównym zadaniem jest odprowadzenie spalin w sposób bezpieczny dla środowiska. Każdy układ wydechowy wyposażony jest w szereg urządzeń i czujników odpowiedzialnych za nadzorowanie składu spalin opuszczających silnik i neutralizowanie toksyn w nich zawartych do niezbędnego minimum.

 

Układ napędowy:

Układ napędowy to zespół podstawowych elementów samochodu umożliwiający jego przemieszczanie się:

  • silnik - zmenia w energię zasilającą (paliwo) na energię mechaniczą,
  • skrzynia biegów - mechanizm umożliwiający efektywne przekazywanie mocy wytwarzanej przez silnik do napędu samochodu,
  • sprzęgło - jego zadaniem jest chwilowe odłączenie silnika od układu przeniesienia napędu,
  • przekładnia i mechanizm różnicowy (dyferencjał) - układ kół zębatych pomiędzy wałem napędowym a osiami samochodu, jego zadaniem jest wyrównywanie prędkości kół osi napędowej w czasie pokonywania zakrętów,
  • wał napędowy - przenosi napęd z silnika na tylną oś samochodu,
  • skrzynia rozdzielcza - przenosi napęd (moment obrotowy) na przednią oś,
  • półosie wraz z kołami napędzanymi - przenosi napęd z silnika na koła.

 

Elektryka i elektromechanika samochodowa:

Sprawna elektryka jest niezbędnym elementem każdego samochodu, bez niej podróżowanie jest niemożliwe. Regularna kontrola akumulatora, alternatora, świec, świateł i systemów sygnalizacji przyczyni się do zachowania dłuższej żywotności pojazdu a także zapobiegnie większym awariom.

 

Elektronika samochodowa:

Samochody naszpikowane są różnego rodzaju modułami sterującymi, które pozwalają na kontrolę zarządzające pracy najważniejszych urządzeń oraz systemów w tym: Duża ilość elektroniki znajdująca się w samochodach wymaga regularnych profesjonalnych przeglądów, które umożliwiają wykrycie usterek i ich ewentualną naprawę. Wśród zadań modułów elektronicznych należy wymienić:

  • sterowanie pracą silnika, mechanizmem przenoszenia napędu, korygowanie i optymalizacja pracy silnika,
  • zarządzanie pracą systemów bezpieczeństwa w tym ABS, ERP czyli systemami wspomagającymi jazdę, hamowanie, zapobiegającym zderzeniom czy poślizgom, a także poduszkami powietrznymi,
  • kontrolowanie pozostałych układów elektronicznych w samochodzie przycyzniających się do zwiększenia komfortu podróży samochodem,

 

Serwis klimatyzacji (napełnianie, odgrzybianie):

Sprawny system klimatyzacji pozwala skutecznie obniżyć temperaturę we wnętrzu pojazdu. Obniżenie temperatury w układzie wentylacji samochodu pozwala na komfortowe podróżowanie. System klimatyzacji składa się z następujących elementów:

  • sprężarka (kompresor) - odpowiada za obieg czynnika chłodzącego,
  • skraplacz - inaczej chłodnica klimatyzacji, będąca wymiennikiem ciepła,
  • osuszacz - tzw. filtr odwadniacza, który eliminuje nadmiar wilgoci w układzie,
  • zawór rozprężający - redukuje ciśnienie czynnika w układzie,
  • parownik - chłodnica powietrza w układzie wentylacji.

 

Kompresor klimatyzacji dokonuje sprężania czynnika w układzie do wysokiego ciśnienia, co powoduje jego obieg. W momencie gdy czynnik wydostaje się ze sprężarki pod wysokim ciśnieniem zostaje rozgrzany, wówczas trafia do chłodnicy klimatyzacji umieszczonej z przodu samochodu.

Geometria kół:

Geometria kół pozwala ocenić poprawność ustawienia elementów zawieszenie w samochodzie. Prawidłowe ustawienie kół oraz koła kierownicy wpływa zarówno na bezpieczeństwo jak i komfort prowadzenia pojazdu. Kluczowym elementem poprawnej geometrii kół w każdym samochodzie jest ustawienie ich prawidłowej zbieżności. Zbieżność kół to parametr, który określa położenie kół przednich lub tylnych względem siebie.

 

Naprawy bieżące i wiele innych.